اخبار منتخب خبرگزاری مهر در کرمان

سوژه های خبری و پیشنهادات خود را به آدرس mehrkerman@yahoo.com ارسال کنید

اخبار منتخب خبرگزاری مهر در کرمان

سوژه های خبری و پیشنهادات خود را به آدرس mehrkerman@yahoo.com ارسال کنید

جشنواره پرتابل مساجد در کرمان برگزار می شود

کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به لزوم گسترش شبکه پرتابل مساجد در استان از برگزاری جشنواره پرتابل مساجد کرمان در سال جاری خبر داد.

کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به لزوم گسترش شبکه پرتابل مساجد در استان از برگزاری جشنوار ه پرتابل مساجد کرمان در سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام مهدی عرب پور در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی فرهنگی در سال جاری در استان کرمان گسترش سیستم پرتابل مساجد در بین مساجد استان کرمان و استفاده از روشهای نوین در زمینه مسائل فرهنگی و دینی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته با پیگیری هایی که در خصوص گسترش پرتابل مساجد در استان کرمان انجام شد این سیستم در تعدادی از مساجد شهرستان کرمان فعال شده است.

حجت الاسلام عرب پور با تاکید بر لزوم گسترش این شبکه گفت: با پیش بینی های صورت گرفته تعداد مساجد تحت پوشش پرتابل مساجد در کرمان در سال جاری حداقل به 3 برابر سال قبل خواهد رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان افزود: با این اقدام حداقل نیمی از مساجد شهرستان کرمان تحت پوشش قرار خواهد گرفت البته تا زمان فعال شدن پرتابل ورود اطلاعات اولیه از طریق سازمان صورت خواهد گرفت که در این زمینه مساجد باید با واحد فرهنگی مساجد همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پویا شدن این پرتابل در نیمه دوم سال جاری جشنواره پرتابل مساجد در کرمان برگزار خواهد شد و بی شک همکاری و همت مدیران مساجد به خصوص ائمه جماعات در راه اندازی پرتابل مساجد می تواند گام موثری در شناسایی استعدادهای فرهنگی موجود در مساجد و پرورش آنها باشد.

حجت الاسلام عرب پور اضافه کرد: در سال جاری با توجه به اینکه بودجه های سازمان نسبت به سال 87 تغییر چندانی نداشته است تمرکز فعالیتها روی برنامه های قابل توجه و موثر سال گذشته برای جذب مخاطب جدید قرار گرفته است که اهم آن در بخش قرآنی تشکلهای دینی مساجد امورجوانان خواهد بود.

وی اضافه کرد: بحث اجرای گفتمان دینی نیز با موضوع علوم تربیتی و خانواده در سال جاری در مدارس، مساجد و دانشگاهها جزء برنامه های اساسی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان در سال جاری است که به منظور پاسخ به شبهات و ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه به خصوص نسل جوان انجام خواهد شد.