اخبار منتخب خبرگزاری مهر در کرمان

سوژه های خبری و پیشنهادات خود را به آدرس mehrkerman@yahoo.com ارسال کنید

اخبار منتخب خبرگزاری مهر در کرمان

سوژه های خبری و پیشنهادات خود را به آدرس mehrkerman@yahoo.com ارسال کنید

گزارش/ حاشیه مس کرمان را به پازل 11 تکه تبدیل کرده است

کرمان - خبرگزاری مهر: تیم سوم فصل گذشته لیگ برتر و نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا به دلیل حواشی فراوان به پازل 11 تکه ای تبدیل شده که نیاز به مدیریت قاطع دارد.

کرمان - خبرگزاری مهر: تیم سوم فصل گذشته لیگ برتر و نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا به دلیل حواشی فراوان به پازل 11 تکه ای تبدیل شده که نیاز به مدیریت قاطع دارد. 

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، مس کرمان درحالی در 2 بازی ابتدای فصل جاری 6 گل دریافت کرده و در انتهی جدول جای گرفته است که از اقتدار فصل گذشته خود رویایی برای طرفدارانش بجای گذاشته و به نظر می رسد آنچنان در حواشی فوتبال به ظاهر حرفه ای گرفتار شده است که به گفته سرمربی این تیم اگر 10 مربی دیگر نیز به جمع مس اضافه شوند بعید است که از میانه جدول نیز بالاتر رود.

مس کرمان به عنوان یکی از تیمهای صنعتی ایران که کمتر دچار مشکلات مالی می شوند از ابتدای نیم فصل دوم سال گذشته و زمانی که خود را به عنوان یکی از مدعیان لیگ برتر معرفی کرد مورد هجمه وسیع حاشیه سازانی قرار گرفت که از ظهور یک قطب جدید فوتبال در کشور احساس خطر می کردند، بطوریکه در اواخر فصل گذشته بارها و بارها دچار حواشی فراوان شد اما با تدبیر و برخورد قاطع مدیران و مربیان تیم اسیر این حواشی نشد و در کوران مسابقات گوی سبقت را از پرسپولیس و سپاهان ربود اما در فصل جاری از ابتدای فصل نقل و انتقالات دچار حواشی فراوانی شده است که به ظاهر دلیل اصلی استارت این حاشیه سازی ها افت قیمت مس در بازار جهانی و محدودیتهای این تیم در جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی، در کنار رشد بی رویه و غیر معقول قرارداد بازیکنان در فصل جاری بود.

مهمترین ایراد باشگاه مس در فصل جاری جذب بازیکنانی است که تنها به دلیل اینکه یک هفته از زمان پرداخت پیش قراردادشان می گذرد تمرینات باشگاه را متوقف کردند و هیچ تعصبی نسبت به تیم کرمانی ندارند.

 به گفته مظلومی، روند بدنسازی تیم در همان مقطع زمانی دچار مشکل شد و در همان زمان بود که بازیکنان تیم نشان دادند که فاکتور مهم تعصب در بین بازیکنان غیر بومی مس کرمان وجود ندارد و شاعبه کم فروشی برخی بازیکنان در جریان لیگ در اذهان تماشاگران به وجود آمد بطوریکه در جریان 2 بازی اول تیم ستاره های مطرح مس در زمین مسابقه محو شدند.

بازیکنان بومی مس نیز چنان به خود مغرور شده اند که خود را تافته جدا بافته فوتبال کرمان می دانند و این درحالی است که با دوران اوج امادگی خود فاصله زیادی گرفته اند.

به نظر می رسد در مقطع کنونی جریمه سنگین برخی از بازیکنان و یا کنار گذاشتن انها از ترکیب تیم به دلیل ناکامی های پی در پی و حاشیه سازی می تواند شک مناسبی برای برخی از بازیکنان مس باشد که متاسفانه چندین بازیکن حاشیه ساز بومی را نیز شامل می شود.

هوادارن تیم در حالی در نهایت تعجب به برخی از حوادث تیم نگاه می کنند که 2 بازیکن قدیمی و سرشناس کرمان از بازی ابتدایی لیگ و حتی قبل از آن بر سر کاپیتانی مس دچار اختلاف شدند و این جنگ را به رسانه نیز کشاندند.

اختلاف کاپیتانی به گفته سرمربی مس کرمان بهانه ای جدید برای حاشیه سازان تبدیل شده است و بازیکنانی که فصل گذشته حضورشان در زمین مسابقه به سایر بازیکنان مس آرامش می داد به حاشیه ساز تبدیل شده اند.

در این میان حاشیه سازی آنچنان در باشگاه مس کرمان قوت گرفته است که مظلومی در مصاحبه مطبوعاتی خود در خصوص حواشی تیم گفت:  با شرایط فعلی نمی توانم مسائل تیم را حل کند و حاشیه سازان در باشگاه، هواداران و حتی کنارم وجود دارند و روند آماده سازی را تحت تاثیر قرار داده اند.

مظلومی علت تعلل در عقد قرارداد در فصل جدید را نیز وجود حواشی فراوان در تیم اعلام کرد و گفت: اگر مدیران باشگاه نتوانند حواشی تیم را کنترل کنند امکان بالا آمدن تیم از میانه جدول نیز وجود ندارد که این مسئله در بازی های ابتدای مس نیز نمایان شد.

از سویی عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی مناسب در حالی در مس کرمان روی داد که فصل جاری برنامه ریزی سایر تیمهای لیگ برتر درخصوص اردوهای تدارکاتی و برگزاری دیدارهای تدارکاتی رشد چشمگیری یافته بود اما برگزاری اردوی نچندان مناسب اردبیل و دیدارهای تدارکاتی نامناسب و لغو حضور مس در تورنمنت های همدان و تهران نشان از آغاز نچندان مناسب مس داشت.

یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت مس بخصوص در بازی ابتدایی عدم حضور تماشاگران می باشد که در این خصوص نیز شایعاتی در زمینه دو دستگی در هواداران نیز شنیده می شود که به نظر می رسد قسمتی از سناریوی حاشیه سازان برای فوتبال مس می باشد که با پخش خبر انحلال مس کرمان کار خود را شروع کرده بودند.

هر چند که حاشیه سازی برای تیمهای صنعتی در سالهای اخیر از سوی برخی افراد به امری متداول برای مقابله با توان مالی این تیمها تبدیل شده است اما مدیریت قاطع باشگاه تنها راه مقابله با این اوضاع نابسامان است.